Friday, November 2, 2012

AKU BUKAN SEPI.

SUNYI BUKAN BERMAKNA KITA TIDUR. Begitu sepi malam yang indah dihiasi bunyi cengkerik yang menjengah ke telinga tetapi deria mata dan jiwa aku tak pernah terlelap. Lelap dari ajakan dunia untuk terus melihat telatah manusia dan tuntutan akhirat untuk mencari ilmu. Waaaahhh penatnya amat terasa bila 5 tahun setengah berada di bumi Kuala Lumpur hanya segulung ijazah. Pena terus menari mencari bait-bait yang sesuai untuk diluahkan. ahhh aku bukannya pandai nak bermadah-madah. secubit rasa terus dilontarkan. ya.. benar. aku senyap. aku sepi tanpa berita. hampir 2 tahun tak mencoret kata di blog. agaknya kurang mahir. ku perahkan jua idea. ramai orang beranggapan "buat ape semua nih.. tak ada gunanya. membazir aje.. " waaa satu kata-kata yang saya anggap orang tersebut sedang bermimpi. kawan, kita harus bangun! Bangunkan minda kita. Bangunkan jiwa kita. Hanya kerana ku melihat ketelusan anak kecil menggalas beg mencari ilmu dengan bajunya yang lusuh, sudah cukup untuk membangunkan aku dari tidur! Masakan kita yang sudah berduit, berbaju sutera, dan sebagainya mampu melawan semangat gigih anak kecil itu?? Tepuk dada tanya diri masing-masing. Usah berani berkata kita berjaya sedangkan kita lena dalam angan-angan. Selamat untuk semua.

No comments:

Post a Comment