Sunday, November 4, 2012

AKU STRESS!!

Adakah anda seperti gambar tersebut? STRESSSSSSnyerrrrrrrrrr!!!!! Itulah perkataan yang kita sering kali dengar bila datangnya ujian or final exam bagi yang sedang belajar, bersekolah mahupun IPT. bila dekat dengan exam,lagi seram dibuatnya... yelahh banyak benda tak setle lagi, nak baca itu, nak baca ini, nak ulangkaji ini, nak ulangkaji itu. kalau yang ber'couple' tu, busy nak kuar 'dating' laa.. macam-macam kan?? Jangan stress ye kawan-kawan. Hidup kita ni mesti ada perancangan. Perancangan waktu adalah segalanya. Bak kata pepatah inggeris, "PLANING IS MASTERING". Buat jadual harian yang rapi, bermula awal pagi hinggalah malam. Biar kita nampak jelas ke mana hala tuju kita seharian. Macam saya, saya seringkali diajukan soalan.. "Ehh aku nampak ko relax jer.. tak study ke? ketawa sana sini.." hehe.. saya ni relax? cuakk jugak nak hadap paper dalam dewan nanti. "Paling penting jiwa kita. Kalau minda dan jiwa kita kata semuanya senang dan mudah, InsyaAllah semuanya mudah.. walaupun hakikatnya susah. Namun kita percaya bahawa kita telah berusaha sehabis baik,setkan minda macam tu,dan langsung membuatkan kita tenang. Tenang nak study,tenang juga nak jawab exam. Jangan gelabah tak tentu pasal nanti yang dikejar tak tak dapat, yang dikendong keciciran. Salam untuk semua. (",)

No comments:

Post a Comment